"I believe in a country where hard work and merit, not privilege or background, determines success."
Tony Blair 2005

Sunday, September 14, 2008

Release Teresa now


This original letter to the Masjid confirms earlier reports that the call to lower the volume of the loudspeakers for the azan prayers is false.

Even the blogger that propagated the issue has openly apologised for his ill-researched article. (http://www.pembelamelayu.com)

Saya baca dalam suratkhabar online, ada yang mengatakan mereka yang menandatangi petisyen ini sekadar mempertikaikan penggunaan speaker pada waktu subuh untuk bacaan surah dan kuliah subuh. Kesilapan saya ialah kerana menyangka biasanya kegunaan utama speaker pada waktu Subuh ialah untuk melaungkan azan Subuh. Kebiasaanya laungan azan adalah jauh lebih kuat daripada bacaan surah dan kuliah kerana ianya untuk menyeru umat Islam untuk bersama-sama berjemaah di masjid. Manakala bacaan surah dan kuliah biasanya adalah perlahan kerana hanya untuk didengari oleh jemaah dalam masjid. Mungkin saya telah membuat taksiran yang salah dalam soal ini dan menjadi keliru kerana cuba membandingkan perkara ini dengan Solat Jumaat yang mana khutbahnya tidak sekuat jika dibandingkan dengan laungan Azan.

Jadi, sempena bulan Ramadhan yang mulia ini, saya memohon maaf kepada semua umat Islam sekiranya penerbitan artikel dilaman web saya ini telah menimbulkan keresahan di kalangan umat Islam. Sememangnya, saya sepatutnya membuat lebih banyak kajian dan semakan sebelum menyiarkan artikel yang amat sensitif ini.

Saya harap saya akan dapat menjadikan pengalaman saya ini sebagai satu pengajaran untuk saya lebih berhati-hati apabila membuat sesuatu keputusan.


Now is time for Dr Khir to apologise openly to Teresa for this.


Syed Hamid Albar and the police should apologise as well. I think Syed Hamid should resign over this matter. He obviously had the authority to stop the arrests but failed to do so. Matters related to the ISA ends with him as the Home Minister. He knows that.

I wonder what reasons the Government will give this time.

Sign an online petition, Free Teresa Abolish ISA here

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

About Me
Links
Mail & IM






My status

drcheah 17391153



This site is powered by the ICQ2Go Panel © 2002 ICQ Inc. All Rights Reserved. Use of ICQ2Go Panel is subject to the ICQ Terms of Service.

Guestbook & MISC



The GMBL [?]
[random go!] Add me!

Powered by Blogger


Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

Also Contributes to

Generate your own e-mail logo here